Martes, 22 Septiembre 2020 08:46

LA MUNICIPALIDAD SUBVENCIONARÁ EL USO DEL ESPACIO PÚBLICO A LOS GASTRONÓMICOS Featured

(0 votes)

El municipio de la Capital  puso en marcha rondas de consultas con diferentes sectores de la actividad económica para consensuar protocolos que regirán su reapertura en la fase 3 del Aislamiento Social Preventivo y Obligatorio, dispuesto por el gobierno provincial.

En reuniones que se mantuvieron durante el fin de semana, el municipio dispuso autorizar el uso de veredas y calzada, y para ello subvencionar el uso del espacio público con la finalidad de garantizar al menos el 50 por ciento de la capacidad instalada de los salones.

La medida impactará en una nueva manera de utilizar el espacio público en el área urbana y permitirá avanzar en proyectos de peatonalizar sectores, acordar nuevos horarios para la atención al público y la circulación vehicular, como así también la ralentización del tránsito, lo que demandará determinar la adecuación de dársenas de estacionamiento y de servicios de transporte urbano.

Actividad física

En cuanto a las actividades deportivas se volverán a habilitar los gimnasios a cielo abierto que fueron acondicionados en los cuatro puntos cardinales y están ubicados en Av. Ortiz de Ocampo y Algarrobo Blanco; Plaza de la Memoria; Av. Julio Cesar Corzo, Parque Yacampis; Parque Lineal y Plaza San Martín.

Siempre recordando que la actividad física debe desarrollarse en forma individual y respetando las normas de bioseguridad (uso del barbijo, distancia y sanitización).

Restricciones en acceso a las áreas protegidas

Asimismo se mantendrá la Vigencia del Decreto (I) N° 542 que establece la restricción  del ingreso de personas a las Áreas Protegidas Municipales en zonas NO accesibles (Sendas adentro), con la finalidad de evitar inconvenientes y accidentes.

A Juan Caro se podrá acceder hasta la ubicación de la Señalética del Área natural Municipal Protegida.

Se encuentra habilitado para las distintas actividades físicas la zona cercana al Parque de la Ciudad, por el camino consolidado conocido como La Picada camino al Morro.

Se encuentra prohibida el desarrollo de actividades relacionadas al motociclismo en zonas agrestes y caminos de uso común como así también sendas alternativas campo adentro.

La circulación  debe ser con la terminación del DNI de lunes a sábados.

49 comments

• Comment Link stone island outlet Sábado, 24 Octubre 2020 06:20 posted by stone island outlet

Thank you so much for providing individuals with remarkably spectacular possiblity to discover important secrets from this web site. It can be very sweet and also jam-packed with a good time for me and my office mates to search your site more than three times a week to read the newest guides you have got. Not to mention, I'm also at all times motivated with all the striking creative concepts served by you. Some 1 tips on this page are undeniably the most beneficial I've ever had.

• Comment Link moncler Sábado, 24 Octubre 2020 06:20 posted by moncler

My husband and i got very ecstatic when Jordan could finish up his researching with the ideas he got from your web page. It is now and again perplexing to just always be handing out points which usually the others might have been trying to sell. And we also understand we have got the blog owner to thank for that. The explanations you have made, the simple website navigation, the friendships you will help to promote - it is everything awesome, and it's letting our son and the family reckon that the issue is thrilling, and that is really vital. Thank you for the whole lot!

• Comment Link curry 7 shoes Sábado, 24 Octubre 2020 06:20 posted by curry 7 shoes

I simply needed to say thanks all over again. I am not sure the things I would've implemented in the absence of the actual information provided by you about that theme. It had become a real frustrating difficulty in my opinion, however , taking note of a new skilled fashion you resolved it forced me to leap over delight. I'm just happier for the guidance and even trust you comprehend what a powerful job your are providing educating the mediocre ones through the use of your website. I know that you haven't encountered any of us.

• Comment Link golden goose outlet Sábado, 24 Octubre 2020 06:20 posted by golden goose outlet

I would like to get across my admiration for your generosity supporting individuals that really need help with your concern. Your real dedication to passing the solution all around was surprisingly advantageous and has made associates just like me to arrive at their aims. The invaluable facts can mean a great deal a person like me and far more to my colleagues. Regards; from all of us.

• Comment Link golden goose Sábado, 24 Octubre 2020 06:20 posted by golden goose

My husband and i have been quite peaceful when Ervin managed to finish off his basic research through your ideas he discovered when using the weblog. It's not at all simplistic just to find yourself giving freely helpful tips that many the others have been making money from. And we all keep in mind we've got the blog owner to appreciate for this. The type of illustrations you made, the easy site menu, the friendships you can assist to create - it's mostly exceptional, and it's really letting our son and the family feel that the subject matter is thrilling, and that is really vital. Thank you for all the pieces!